7/4/10

kanina habang kumakain ako, napanood ko yung episode ng mel and joey, may ininterview silang aminadong necrophiliac na embalsamador (ewan ko kung tama yung tawag sa kanila?) now what the hell is necrophilia?! according to wikipedia..

Necrophilia
, also called thanatophilia and necrolagnia, is the sexual attraction to corpses. It is classified as a paraphilia by the Diagnostic and Statistical Manual of the American Psychiatric Association. The word is artificially derived from Ancient Greek: νεκρός (nekros; "corpse" or "dead") and φιλία (philia; "friendship"). The term appears to have originated from Krafft-Ebing's 1886 work Psychopathia Sexualis.

Rosman and Resnick (1989) reviewed information from 34 cases of necrophilia describing the individuals' motivations for their behaviors: these individuals reported the desire to possess an unresisting and unrejecting partner (68%), reunions with a romantic partner (21%), sexual attraction to corpses (15%), comfort or overcoming feelings of isolation (15%), or seeking self-esteem by expressing power over a homicide victim (12%).

..in short, HAVING SEX WITH DEAD BODIES OR PEOPLE O_______O

tangina kadiri na nakakatakot na ewan! hindi talaga ako makakain dahil bigla ko naiimagine habang pinapakinggan ko yung interview~ mas matindi pa to sa saw series grabe! ano kayang tumatakbo sa utak nun at naisipang gawin yon! leche eww masyado. parang abnormal.

kanina ko lang nalaman yung tungkol dito kaya hindi talaga ako makaget over -___- creepy much.